مراجع قضایی و بهزیستی برای واگذاری کودکان منتظر آئین نامه هستند

ارسال شده توسط ادمین در 6 دی 1393 ساعت 23:10:46

مراجع قضایی و بهزیستی برای واگذاری کودکان منتظر آئین نامه هستند

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: شرایط واگذاری کودکان مشخص است، اما قانون جدید نیاز به آئین‌نامه دارد و برخی از مراجع قضایی و همچنین بهزیستی در بحث واگذاری کودکان منتظر این آئین‌نامه هستند.

مظفر الوندی ،در خصوص فرآیند طولانی واگذاری کودکان بی سرپرست به خانواده‌ها، گفت: شرایط واگذاری کودکان مشخص است اما قانون جدید نیاز به آئین‌نامه دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی مراجع قضایی و همچنین بهزیستی در بحث واگذاری کودکان منتظر این آئین‌نامه هستند، افزود: تا جایی که من اطلاع دارم آئین‌نامه قانون جدید حمایت از کودکان بی سرپرست تدوین و به کمیسیون‌های مربوطه دولت ارسال شده است.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تصریح کرد: ما هم قبول داریم که فرآیند واگذاری کودکان طولانی شده اما شاید برخی از معطلی‌ها به دلیل تأیید نهایی آئین‌نامه باشد.

الوندی با تأکید بر اینکه مرجع ملی حقوق کودک به دنبال رفع چالش‌های موجود به ویژه در بحث تحصیل و سرپرستی است، گفت: بدون شک با راه‌اندازی بانک اطلاعاتی جامع کودکان زیر 18 سال که در حال حاضر مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند، تلاش خواهیم کرد تا حقوق هر کودکی در ایران به رسمیت شناخته شود.

خبرگزاری فارس

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


  • درباره ما

    موسسه حقوقی فقیه نصیری در بهار سال هشتاد و هشت به همکاری سه نفر از وکلای پایه یکم دادگستری ، عضو کانون وکلای دادگستری استان مازندران ، به مدیریت عاملی آقای البرز فقیه نصیری، ریاست آقای احسان فقیه نصیری و نائب رئیسی آقای گودرز فقیه نصیری(با بیش از دو دهه فعالیت در این عرصه) تحت ...

  • ارتباط با ما

    نشانی: چالوس، مقابل دادگستری، ساختمان وکلا، طبقه اول، واحد سوم

    تلفن: 01152255455 , 01152254080